DA STICANJE ZDRAVIH NAVIKA U ISHRANI BUDE USPEŠNO

Svako leto nas iznova zove na mršavljenje. Lepo je prošetati zgodno telo na plaži ili po vrelim letnjim ulicama. Onda, pojurimo za brzim dijetama, skloni smo izgladnjivanju, sve zarad lepšeg odraza u ogledalu. Nekima uspe, nekima ne, ali u svakom slučaju, dijeta je jedna od najčešćih letnjih reči.

Mislim da je stvarno korisno obraditi se stručnjaku ako baš želimo da dovedemo liniju u red i to ne samo leti, već i tokom ostalih delova godine. U pitanju je naše zdravlje. Nije mi ideja da držim pridike o visokim moralnim načelima, niti sam stručnjak za ishranu, ali mogu da kažem da ishrana i naš fizički izgled i te kako odražavaju naš odnos prema sebi.

Samo malim usmeravanjem pažnje, možemo postići i bolje rezultate u regulisanju telesne težine. To znači da je na nama da izaberemo da li ćemo se o dijeti (ako, recimo, želimo da smršamo) raspitati na internetu ili otići kod stručnjaka i dobiti pravi savet i onda krenuti u akciju u kojoj ćemo trpeti, istrajavati, pa malo posustajati, pa biti zadovoljni, onda opet nezadovoljni i tako u krug.

Da nam se to ne bi desilo, ima jedna vežba koja se tiče pravilnog usmeravanja pažnje koju svakodnevno možemo raditi i koja će nam pomoći da kroz proces regulisanja telesne težine, lagodnije prođemo i imamo uspešan rezultat.

Svakog dana, najbolje ujutru, ali može i u bilo kom delu dana, možete sesti, udobno se smestiti, dlanove okrenuti na gore, zatovoriti oči i nakon kratkog obraćanja pažnje na svoje disanje, izgovoriti u sebi ili pomisliti: Molim da mi se optimizuje regulisanje telesne težine ili ishrane. I ostati tako 3 do 5 minuta.

Ovom vežbom usmeravamo pažnju upravo na ono što nam je važno. A u životu nam se dešava upravo ono na čemu nam je pažnja. Dakle, jedno je opteretiti se ishranom, pokušavati da smršamo, a zapravo ceo dan misliti kada ćemo ponovo jesti. Tada nam je pažnja usmerena samo na hranu. Kada radimo ovu vežbu, uz, recimo dijetu u kojoj želimo da istrajemo, mnogo će nam biti lakše, zato što ćemo pažnju usmeriti na „optimizaciju“ tog procesa. To tačno znači da će se proces odvijati onako kako je za nas optimalno, tempom kojim bi trebalo i kojim nećemo ugroziti svoje zdravlje i dobro raspoloženje.

Takođe, adekvatna kombinacija Bahovih kapi značajno može pomoći u sticanju novih navika u ishrani. Naravno, ne postoje kapi koje će nam pomoći da smršamo ili povećamo telesnu težinu ili koje su namenjene baš za ove prilike, ali postoje kapi koje će pomoći da tokom ovog zahtevnog procesa: ne izgubimo strpljenje i upornost, da se adekvatnije prilagodimo novog načinu ishrane i promenama koje donosi u naš život, da ne budemo nervozni bez hrane, da negujemo poletnost i samopouzdanje da mi to možemo i što je najvažnije da istrajemo u novim navikama, kako se ne bismo vratili na staro.

KULTURAN SVET: KULTURA ISHRANE – GDE SMO DOBRI, U ČEMU GREŠIMO

Ostavite komentar